piątek, 18 listopada 2016

Tęsknota za Bogiem i świątynią

63
Psalm Dawidowy. Gdy przebywał na Pustyni Judzkiej2
Boże, Ty Boże mój, Ciebie szukam; 
Ciebie pragnie moja dusza, 
za Tobą tęskni moje ciało3
jak ziemia zeschła, spragniona, bez wody. 
W świątyni tak się wpatruję w Ciebie, 
bym ujrzał Twoją potęgę i chwałę. 
Skoro łaska Twoja lepsza jest od życia, 
moje wargi będą Cię sławić. 
Tak błogosławię Cię w moim życiu: 
wzniosę ręce w imię Twoje. 
Dusza moja się syci niby sadłem i tłustością4
radosnymi okrzykami warg moje usta Cię chwalą, 
gdy wspominam Cię na moim posłaniu 
i myślę o Tobie podczas moich czuwań. 
Bo stałeś się dla mnie pomocą 
i w cieniu Twych skrzydeł5 wołam radośnie: 
do Ciebie lgnie moja dusza, 
prawica Twoja mnie wspiera. 
10 A ci, którzy szukają zguby mojej duszy, 
niech zejdą w głębiny ziemi. 
11 Niech będą wydani pod miecze 
i staną się łupem szakali6
12 A król niech się raduje w Bogu, 
niech chlubi się każdy, który nań przysięga7
tak niech się zamkną usta mówiących kłamliwie. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  jestem nie pełno sprawny od urodzenia gdy by 60lat temu było prawo aborcji dziś bym nie żył nikt ale nikt nie ma prawa zabijać i odbierać...